2014. május 27., kedd

Lábápolás - kellemes lábfürdő otthon

Nyakunkon a nyár, a saruk és kecses szandálok időszaka, mi pedig még csak nemrég vettük le a csizmát, zoknit. Na igen, ilyenkor szokta kellemetlen meglepetés érni az embert, mikor szembesül száraz lábfejével és talpacskáival. Erre és a fáradt lábak megnyugtatására mutatok most egy otthon bármikor elvégezhető módszert, igazi olcsó wellness. :)


Amire szükséged lesz: lavór, szódabikarbóna, teafaolaj, 2 filter tea, illóolaj és 30 nyugodt perc.

Először is a lavórt megtöltjük meleg, de nem forró vízzel, olyan magasan, hogy a víz befedje lábfejünket. Beledobunk 2 teafiltert, érdemes zöld teát használni, mellé pedig bármilyen, lehetőség szerint gyógynövényes teát. Én csöppenteni szoktam bele 3-5 csepp teafaolajat, aminek antibektariális hatása segítségünkre lehet, és akkor már csak egy kis finom, kedvünkre való illóolaj pár cseppjére van szükségünk. Az illóolaj kiválasztásánál arra is odafigyelhetünk, milyen hatást tulajdonítanak neki, ellazulhatunk például levendulával, de ha nem csupán csak a szaglásunkra szeretnénk hatni, akkor érdemes tejben "feloldani" az olajat. Én még pár csepp, saját készítésű levendulás mézet is szoktam bele keverni, a méz ugyanis puhítja a bőrt, antibakteriális hatású és lazítja az izmokat, a levendula pedig nyugtató hatással bír. Ne ijedjetek meg, a tea miatt elég furcsa színe lesz a víznek. :) Hasznos, ha magunk mellé teszünk egy vízforralót némi forró vízzel, hogy pár cseppel tudjuk folyamatosan melegen tartani a vizet, amíg fél órán át áztatjuk benne lábainkat. Eközben jöhet egy jó könyv, egy sorozat vagy egy kellemes beszélgetés. :) Ha végeztünk töröljük meg lábunkat, majd tápláló krémmel alaposan masszírozzuk meg. Én erre a célra az Avon Levendulás bőrnyugtató éjszakai lábkrém-et használom és nagyon meg vagyok vele elégedve. Húzzunk rá egy puha zoknit és élvezzük a felfrissült érzést. 

Próbáljátok ki, megéri!

Lilly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése